Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Monday, May 31, 2010

Anniversary Ayah Umi ke-9 @ Hilton K.Lumpur

KHAMIS 27.5.2010, kami sekali dikejutkan oleh ayah setelah selesai peperiksaan PKSR 1 kertas B.Inggeris. Ok siap jom ikut ayah. Kami tertanya-tanya kemana ya? Ayah memandu laju pulang ke rumah. Setelah bersiap-siap kami memulakan perjalanan menuju ke Kuala Lumpur.

Lokasi penginapan masih menjadi tanda tanya buat kami semua. Hanya ayah sahaja yang tahu dan merahsiakan kepada kami. Rupa-rupanya 'vacation' kali ini adalah sempena ulangtahun perkahwinan ayah umi yang ke-9. Jam 4 petang kami sampai di Ibu Kota. Tersergam indah ciptaan Allah , syukur kami kepada Allah. Umi mengeluh-ngeluh kat mana ayah nak bawa kami menginap? lantas "sabo....sabo..." kata ayah.

Tiba dipersimpangan Jalan Bangsar, kami kagum melihat 2 banggunan tersergam gagah iaitu Le Maradien & Hilton Hotel di kelilingi KL Sentral. Ayah senyap je. Kereta kami menyusuri jalan dan terus menuju pass keselamatan Hilton Hotel Kuala Lumpur tersebut. "biar betul" kata umi. Ayah suka mendiamkan diri je. Memang betul rupanya K.Lumpur Hilton Hotel menjadi singgahan kami sekeluarga.

Satu lagi kejutan ialah bilamana kami check in dengan bilik yang besar berbanding bilik2 sebelum ini. Ada ruang santai, bilik tidur dan bilikair yang dilengkapi tab mandi yang sangat menerujakan kami. Masuk je saya dan adik terus nak mandi. "Ayah pasangkan air adik nak mandi" kata Majidah.

Kami banyak menghabiskan masa didalam bilik sambil menikmati pemandangan Kuala Lumpur yang indah diwaktu malam. Terima kasih kepada Uncle Abdullah yang menguruskan tempahan tersebut. Beliau juga adalah salah seorang kakitangan hotel berkenaan.

Malamnya kami dibawa ke Pusat Syifa' Al-Hidayah, Sungai Pusu. Ayah dan umi berikhtiar dengan Tn Hj Lokman dan juga Asyraf Muslim yang sering ditayangkan di Astro Oaisis dalam judul Penawar As-Syifa' Pengalaman demi pengalaman kami alami dan sesungguhnya sungguh ramai golongan yang sedang diuji oleh Allah swt menerima rawatan disitu.

Esok pagi seawal2 kami bangun dan mengajak ayah untuk mandi di kolam mandi hotel yang indah pandangan dari atas. Memang seronok dan cantik kolam mandinya namun ayah dengan umi tak dibenarkan mandi kerana pakaiannya tidak dibenarkan. Kemudian sarapan kembali dibilik setelah dibilik bungkus je di KL Sentral tersebut. Check out jam 1 petang dan menyusuri bandar K.Lumpur meneruskan perjalanan ziarah sanak saudara disana.

Moga percutian ini yang dikatakan percutian menarik sempena Ulangtahun Perkahwinan Ayah Umi, Hadiah adik memulakan bacaan juzu' pertama dan saya juzu' ke-15. Terima kasih ayah umi atas percutian tersebut. Moga Kebahgian dan keberkatan Allah mengiringi kita sekeluarga.

No Response to "Anniversary Ayah Umi ke-9 @ Hilton K.Lumpur"