Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Tuesday, May 4, 2010

Alhamdulillah dapat merasa sekali....

0
Cantik sungguh patern 'Caldina' , itu ungkapan ayah setiap kali kereta kami dipotong atau kelibat kereta Toyota Caldina kelihatan depan mata. Sabtu 1hb. Mei 2010, ayah bersama cik Haris telah menziarahi sahabat mereka di Bangi. Mereka bertolak jam 12.30 am Jumaat lepas selepas selesai menghadiri kuliah perdana kat masjid jamek lama kg gajah. Cerita lain leh rujuk S.I.N.I.

Namun katanya, siapa sangka ayah dapat pengalaman mencuba Toyota Caldina di beberapa jalan sekitar Gombak. Sebenarnya kereta tersebut dimiliki oleh sahabat ayah yang dahulunya guru dan kini sedang bercuti selama setahun tanpa gaji melakukan bisnes bersama rakan kongsinya. Nama sahabat ayah itu Pakcik Badrol Ibrahim.


Tak disangka oleh ayah sambil bergurau2 tentang perihal kereta lantas bertanyakan Caldina berapa? maka menurut ayah Pakcik Bad pun kata jom tengok kat parking, rupa-rupanya beliau sendiri memilik kereta tersebut. Beliau serahkan kunci pada ayah untuk try power kereta idaman ayah tersebut. Peluang yang tidak dilepaskan oleh ayah. 140 kmj amat mudah untuk dicapai. Seronok tak terhingga tapi apakan daya try boleh le kata ayah, kita adik kakak simpan duit banyak2 kita gi mekah je jadi tetamu Allah lagi puas. hahahaha.... syukur Alhamdulilllah.


Kalu tak kakak nak nyanyikan lagu sekolah rendah..... 'papaku pulang dari kota.... papaku belikan kereta... kereta comel toyota caldina..... akan bawa kami ke sekolah.... pon...pon ...pon... pon... pon... pon.. pon....

Syukurlah dengan apa yang dilimpahkan oleh Allah buat kami , moga idaman ayah tu jadi penguat untuk kami sekeluarga terus patuh pada -Mu Ya Allah Tuhan Rabbil Alamin...

No Response to "Alhamdulillah dapat merasa sekali...."

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort