Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Saturday, January 30, 2010

Kami @ Asiatica Organic House : Rangkaian HPA Terkini d' Bertam Perdana, Penang

7

Alhamdulillah , kami dibawa oleh ayah mengunjungi Bertam Perdana , P.Pinang petang semalam. Kami berpeluang menikmati hidangan istimewa 'Asiatica Organic House'. Mmmmm memang best dan lazat. Sebenarnya ayah dan umi adalah ahli HPA dan sentiasa memastikan kami teliti pemakanan dan restoran HALAL lagi Tayyibah ini. Walaupun restoran ini baru sahaja dibuka pada Disember 2009 baru-baru ini, namun Alhamdulillah sambutan pengunjung sangat memuaskan, dan yang pasti kini mempunyai regular customer yang tersendiri.

Asiatica Organic House adalah sebuah restoren yang menyediakan makanan organik dan sihat dengan menghidangkan masakan "Home Made" beserta ramuan semulajadi yang segar.
Hidangan yang berserta sos, mayonis dan keju yang digunakan adalah dibuat khas dari tumbuh-tumbuhan. Sistem penapisan airnya adalah istimewa digunakan untuk menapis air yang diperlukan dalam setiap hidangan.

Mereka amat tegas dalam memilih ramuan yang digunakan, resepinya direka menggunakan bahan2 organik selaras dengan polisi kami iaitu MSG, tiada Gelombang Mikro, tiada 'transfat', tiada pengawet, tiada pewarna dan tiada perasa.

Kunjungilah AOH dan nikmatilah hidangannya yang pelbagai hidangan istimewa Malaysia & Timur Tengah seperti ayam organik, pizza, burger dan hidangan istimewa yang lain dan pastinya memenuhi citarasa kita serta yang paling penting adalah keHALALannya adalah terjamin. Insyallah.

Tahniah dan setinggi penghargaan buat Makcik Eida serta suami tercinta, Pakcik Meor sekeluarga , staf2 AOH dari Ketua Chef hingga yang lain2nya agar segala usaha memastikan kehalalan makanan kita akan mendapat keredhoaan ALLAH. Amin...

**ayah umi kami nak datang lagi.... apalagi pembaca & taulan jom kita pi sekali..... INGAT @ BERTAM PERDANA, PENANG (Sebelahan Exit Highway BERTAM - KEPALA BATAS)

7 Response to Kami @ Asiatica Organic House : Rangkaian HPA Terkini d' Bertam Perdana, Penang

Anonymous
February 7, 2010 at 4:55 PM

Dengar cite mahai nak mampuih kt sini...nak pi pun takut.....

February 17, 2010 at 12:23 PM

Mahal sikit jika dibandingkan dengan murah tapi kualiti dan kehalalannya tak dyakin mana lebih baik....

HALAL makanan menjadi keutamaan.

Anonymous
May 12, 2010 at 6:33 PM

memang pun mahal...tapi makanan biasa saja.. dan tak authentic arab pun....kalau kira organik ,sejauh mana organiknya...

May 12, 2010 at 6:34 PM

memang mahal pun dan tak sepadan dengan makanan, dan makanan pun tak authentic arab...kalau organik sejauh mana organiknya..

Anonymous
December 4, 2011 at 9:52 PM

errr...sy dh penah makan kt cnie, mmg mahal la..tp kan restoran saba kt cyberjaya yg mmg betol2 org arab masak lgi berpatutan..i mean portion makanan kt situ mmg berbaloi. kt sini x authentic arab.

Anonymous
June 11, 2014 at 2:38 PM

Hutang bla nk byar? Dh ttagguh stahun lbh dh. Kta restoran halallan tp hutang xmau setel.

July 25, 2015 at 12:22 PM

Ya Allah, limpahkan ilham dan rezeki buat pengusaha restoren ini yang hingga kini masih senyap dan tidak menjawab panggilan kami.

Ujian dari Allah, namun kejujuran usaha dari ANDA aduhai pengusaha!

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort