Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Tuesday, September 14, 2010

3 Syawal 1431 Lebih 23 tahun baru bertemu

0
Jika semalam kambing biri-biri menjadi santapan kami , pagi ini pula ikan patin yang sihat2 menjadi juadah sebelum pulang. Saya menyaksikan ketika mana Cik Kar menyiyang ikan tersebut. Sesuatu yang paling menarik ialah hampir kesemua ikan tersebut mengandungi telurnya. Pehh sedapnya memang telur ikan favorite saya , puas dapat makannya. Kami menyusuri Machang - Jeli - Grik - K.Kangsar - Parit - Kg Gajah untuk pulang ke teratak kami.

Dijadualkan malam ini kami akan menghadiri majlis Reunion kengkawan sekolah rendah ayah buat pertama kalinya. Mereka bertemu setelah hampir 24 tahun tidak bersua dengan haluan masing-masing.

Jam 8.45 mlm kami sekeluarga menuju kg teluk, bagi menghadiri majlis tersebut. Ayah kelihatan sangat teruja dan excited untuk sama-sama memeriahkan majlis tersebut. Ayah ditugaskan sebagai pembaca doa dan pentazkirah.


Namun kejutan dari ayah yang mana beliau telah pun menyediakan suatu persembahan clip video rentetan koleksi picture history sejak dari tadika , sek rendah hinggalah ke saat ini. Ianya telah menarik perhatian semua yang hadir dan usik mengusik kedengaran sepanjang ianya ditayangkan. Credit harus diberikan kepada barisan pengajur yang diketuai oleh auntie Maznah, Cikgu Yati, uncle Azmir, uncle Khairi , Cikgu As , auntie suzi , auntie ana, auntie elly yg sponser bunga api & bahan letupan serta yang lain-lain. Walaupun kesemua mereka baru pertama kali kami temui namun antara kami seumpama sudah biasa mengenali antara satu sama lain.

Sememangnya majlis seumpama ini penuh bermakna kepada mereka yang terlibat. Walauoun sekampung namun setelah puluhan tahun tidak bertemu menjadikan kemeriahan amat dirasai. Makanan yang disediakan ... subhanaALLAH banyak dan best2 belako. Inilah hasil kerjasama yang ditonjolkan mereka dan kepuasan terpancar menerusi air muka sesama mereka.

Kelemahan saya malam tu terbongkar. Saya sememangnya takutkan letupan. Kewujudan mercun yang berdentam dentum menjadikan saya hilang kawalan. Biasanya ayah yang boleh menenangkan saya namun dek kesibukan ayah , saya dan umi terpaksa pulang dahulu dari ayah. Ayah pula membantu mengemas lokasi tersebut bersama sahabat2nya yang lain dan pulang berasingan. Dikhabarkan ayah pulang hantar adik dan keluar semula bersama sahabat2 lelaki yang lain berbual hingga tidak sedar pulangnya jam 3 pg.

No Response to "3 Syawal 1431 Lebih 23 tahun baru bertemu"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort