Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Tuesday, September 14, 2010

2 Syawal 1431 Bergembira Berkeluarga Ramai

0
Umi merupakan anak ke-3 daripada 15 adik beradik. Ayah pula adalah menantu pertama dalam keluarga ini. Menerusi 15 adik beradik ini , alhamdulillah 8 diantaranya telah pun berkahwin dan dalam tempoh 5 tahun , kini tok abah dan nek mi mempunyai 18 cucu. Mereka ini adalah sepupu saya dan adik. Tahun ini pula kesemuanya dapat berkumpul sama dirumah tok abah.

Hari ini perancangan dalaman bagi kami semua ialah 'kenduri kambing'.
Saja nak cerita , seekor kambing biri-biri ini cuma dapat dimakan sekali hadap sahaja. Ayah tukang sembelih, Cik Lie,Cik Kar & Cik Mail tukang lapah, Umi & Cik Ta masak Nasi Arab (umi teringat masa gi haji thn lepas ayah bagi merasa makan nasi arab 'banjir' ngan dagimng kambing le tu) Cik Abby, Cik Su, Cik Asha, Cik-cik yg lain byk lupa le pulak mereka tukang cincangkan awas-awasnya.
Tok Abah dan Nek Mi kali ini lebih banyak memantau kerja-kerja kami sambil saya, adik, afif, aina, ain, afnan, arfan & pak su irul mengacau gulai dagingnya. Cik Yuyu dan Tok Abah proses tebang kelapa utk dptkan umbutnya.
Kerjasama seumpama ini diselang selikan dengan senda gurau yang secara langsungnya mengeratkan hubungan antara kami semua. Habis seekor kambing biri-biri dengan sekali makan tengahari tersebut. Pehhh seronok betul sendawa pun ada sikit-sikit bunyi kambing. hihihi.

Terima kasih kat Cik Zarul tukang sponser kambing tersebut.

No Response to "2 Syawal 1431 Bergembira Berkeluarga Ramai"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort