Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Monday, July 4, 2011

Majlis Kesyukuran & Khatam al-Quran

0
Khatam al-Quran bersama adik , sepupu dan teman.

3 Julai 2011 , menjadi tarikh pilihan ayah untuk mengadakan Majlis Kesyukuran & Khatam AQ. Alhamdulillah , majlis yang berjaya diadakan oleh umi ayah dalam kesibukan tugas harian. Sekolah saya sendiri pun baru je selesai Temasya Sukan Sekolah dan Larian 1 Malaysia. Meskipun umi yang baru pulang dari Kursus KSSR di Telok Batik Resort selama 3 hari, namun masih sempat menguruskan masa untuk membuat persiapan terhadap majlis ini.

Dekorasi kerja tangan Ibu saudara (wanchik Azizah & Umi tersayang)

Dedicated to Autie Azizah & Uncle Zul

Penghargaan yang sangat tidak terhingga juga buat sanak saudara , mak-mak sedara dan sepupu sepapat teristimewa Wanchik Azizah yang menyiapkan deko pelamin buat kami. Ayah membuat majlis ini atas kesyukuran beliau yang kini telah pun menjadi pegawai siswazah dan genap 11 tahun. Disamping itu juga memanjatkan kesyukuran di atas keselamatan diri, keluarga dan khas buat ninda tercinta yang telah 10 hari ditimpa musibah di kakinya.

Guru - guru PASTI & Muslimat sama membimbing.

Majlis yang sederhana ini dijalankan mulai jam 11 pagi. Ayah yang tiada anak lelaki untuk membantu diluar bertugas awal sesudah subuh. Umi pula tugasan didalam rumah yang sememangnya punyai bahagian yang padat. Kami bantu mana yang termampu dan bimbingan ayah umi sendiri.
Doa dilafazkan sendiri.

Majlis Khatam al-Quran saya didokongi oleh Ninda Hjh Hindun bersama skuad kebajikan Muslimat PAS Kawasan Pasir Salak yang juga bekas guru saya ketika mana kami di PASTI Nurul Iman suatu ketika dahulu. Sesudah majlis tersebuut , ayah mengetuai bacaan tahlil dan doa selamat. Alhamdulillah kehadiran sanak saudara , sahabat handai jiran tetangga dan rakan kenalan amat bermakna buat kami sekeluarga. Terima kasih semua kerana hadir memeriahkan suasana.

'Semoga al - Quran sentiasa bertakhta dihati ini. Amin Ya Rabb'

No Response to "Majlis Kesyukuran & Khatam al-Quran"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort