Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Tuesday, June 21, 2011

Cuti Sekolah & Pengalaman 6/2011 : Episod 2

0
Suatu ketika kami ke Ipoh mengikut program Umi menjahit di Janome Epal, Ipoh. Kami dapati ada pameran Permainan Kanak-kanak yang berasaskan kain dan jahitan. Sempena cuti sekolah, ada kelas menjahit khas buat kanak-kanak pula dengan harga yang sederhana. Ayah merestui kami untuk mencuba kelas ini.



Kami diajar dan dibimbing oleh beberapa kakak pemudahcara. Peringkat pertama kami hanya belajar menggunakan jarum plastik dengan satu projek permainan. Saya dan adik menjadi begitu seronok dan teruja untuk terus bersama dalam kelas ini. Beberapa jahitan telah diperkenalkan oleh mereka dan kami mencuba membuat latihan jahitan daripadanya.


Umi pula sibuk melaksankan tugasnya dengan pakej yang berasingan. Kami seronok bersama dengan aktiviti ini. Ayah pula merayap entah kemana, maklumlah menunggu kami dari pagi hingga petang. Kami pula ambil masa dua hari untuk selesaikan kelas ini. Malam harinya kami sekeluarga menginap di rumah sepupu kami. Alhamdulillah pengalaman ini menjadikan kami rasa seronok dan minat untuk beraktiviti sebegini. Terima kasih ayah umi.

No Response to "Cuti Sekolah & Pengalaman 6/2011 : Episod 2"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort