Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Thursday, April 7, 2011

Penampilan Pertama ...

0
menantikan giliran

Baru-baru ini saya telah menyertai Pertandingan Hafazan Juzuk 30, Majlis Tadarus al Quran Sekolah-sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia bagi Zon Bota. Ini penampilan saya yang pertama dengan bimbingan umi , ayah dan guru-guru. Persiapan yang sederhana dari awal telah meyakinkan saya untuk menyertainya.

suasana ketika ujian Hafazan dijalankan

Bagi ayah kemenangan bukan matlamat utama, yang penting menghafal pastikan niat kerana Allah agar kekal dalam ingatan. Keinginan umi dan ayah yang sangat tinggi untuk kami menghafal al-quran menjadikan mereka sering memastikan saya memegang dan mengulangkaji bacaan tersebut. Pada pertandingan tersebut saya diundi dengan giliran ke-16.

Sememangnya sekolah-sekolah Zon Bota ini sangat banyak dan saingannya hebat sekali. Namun dengan usia saya 9 tahun ini menjadikan saya sebagai peserta termuda dalam pertandingan tersebut. 64% markah yang saya perolehi memunkinkan saya menduduki tempat ke-4 , dibelakang peserta dari SK Bota Kiri yang memperolehi 67%.

ketika menyampaikan Syarahan Bahasa Arab

Dalam pada itu pula kini saya sedang berlatih untuk menyertai pertandingan Syarahan Bahasa Arab, Peringkat Zon Kampung Gajah mewakili Sekolah Rendah Agama Raudatul Najah (Sekolah KAFA). Ianya akan diadakan pada hujung bualan ini Insyallah.

Hayya bil Arabiah

Ayah pula telah memberikan saya peluang untuk menyampaikan persembahan Syarahan Bahasa Arab tersebut di perhimpunan pagi sekolah Lambor Kanan. Alhamdulillah , ini latihan saya untuk bersemangat dan yakin berhadapan dengan orang ramai. Moga usaha saya ini akan dipermudahkan Allah untuk terus berjaya di dunia dan akhirat. Amin...

No Response to "Penampilan Pertama ..."

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort