Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Monday, November 15, 2010

Rehlatul Ghufran Bil Hajj : Episod 19 : Rindu menjadi tetamu ALLAH

0
Tidak sedar airmata umi ayah gugur setiap kali menonton 'Khabar Haji' Astro Oasis sepanjang musim haji 2010 ini. Kini genap setahun umi ayah menunaikan haji dan berada di Arafah untuk melakukan wukuf disana. Kerinduan yang bersangatan dari mereka membawa kami juga turut sama menyaksikan siaran tersebut setiap hari hingga berakhirnya episod itu kelak.

Episod Arafah telah pun ayah dan umi ceritakan sebelum ini. Namun bilamana mereka mengenang proses pengibadatan menunaikan haji sememangnya Arafah tidak akan dilupakan. Rahmat dan keberkatan yang Allah turunkan dalam suasana di Padang Arafah menjadikan sentuhan jiwa dan rohani yang suci.

Himpunan terbesar umat Islam yang menjadi lambang penyatuan aqidah & keimanan kepada ALLAH. Ayah dan umi sering mengesa kami untuk terus menerus berdoa memohon penuh pengharapan agar sentiasa menjadi tetamu ALLAH di bumi Arafah 10 Zulhijjah.

Ya Allah Ya tuhan kami, kuatkan Iman kami. Permudahkan kami sekeluarga menjadi hamba-hamba-Mu seterusnya menjadi tetamu-Mu di bumi yang diberi keberkatan oleh-Mu. Jadikan kami dikalangan insan-insan yang dapat menjadi tetamu-Mu Ya ALLAH dalam usia yang muda. Amin Ya Rabbal alamin.

No Response to "Rehlatul Ghufran Bil Hajj : Episod 19 : Rindu menjadi tetamu ALLAH"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort