Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Tuesday, April 13, 2010

Generasi kami semakin bercambah

3
Alhamdulillah, pada minggu lepas kakak madihah dan adik majidah telah pun naik selangkah bergelar Makcik Madihah & Makcik Majidah. Ini berlaku disebabkan kelahiran generasi baru rumpun Tok Hj. Musa & Opah Hendon. Hannah bt. Fadzil dengan berat 3.25 kg telah selamat dilahirkan di Hospital Teluk Intan. Uniknya beliau ini hasil perkongsian bahagia 2 orang doktor dari hospital yang sama. Ayahnya Dr Fadzil (sepupu) kami dengan Dr. Khairul Bariah ini menyambutnya sendiri di dewan bersalin hospital berkenaan. Kelahiran sulungnya ini menjadikan opah Hendon sebagai Moyang. Syukur Alhamdulillah. girang dan terujanya seluruh ahlli keluarga.

Tok Pa (Pak Long) & Nek Nun (Mak Long) sangat girang dan akan menjadikan lokasi utama lawatan kali ini saban minggu melihat cucu. Syabas dan tahniah dari kami sekeluarga.

Moga dengan kehadiran Hannah ini akan menyatukan lagi semangat ukhuwah kami yang sememangnya jitu dalam meniti kehidupan dunia yang sementara ini. Buat Angah, ingat tanggungjawab semakin besar dan yang pasti kurangkan mengusik sebab kami sedang menantikan untuk sering mengusik Hannah itu nanti. Tunggu.

Buat seluruh Mak Sedara Mudanya..... awas jalankan tanggungjawab mencuit2 anak sedaranya itu kerana apa yg pasti tembam Hannah tu kelak akan digerami oleh mata yang melihatnya. Manakan kuah tak kan tumpah kalu tak kerana tembamnya Angah masa kecilnya dahulu. Buat Kak Ngah jangan sesekali serik untuk meramaikan umat Nabi. Salam dari kami sekeluarga. Selamat B.E.R.P.A.N.T.A.N.G

3 Response to Generasi kami semakin bercambah

April 13, 2010 at 3:22 PM

salam...
wah, dh jadi makcik ye madihah n majidah...

kecik2 dh jadi makcik...

ust plak dh jadi tok...

TAHNIAH, cute laa hannah...

April 17, 2010 at 11:49 PM

Salam ziarah,

Tahniah kepada kedua-dua "makcik"kerana naik pangkat !

Justeru itu banyakkan lagi lah solat dan doa supaya pangkat cepat
naik lagi....

Salam kepada kedua2 abah dan ummi.
(maaf,lewat respon ni..)

April 18, 2010 at 9:03 AM

Terima kasih atas ucapan sahabat.... moga Allah beri ruang kepada kami mengingatkan akan kebesaran Allah mengatasi segalanya.

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort