Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Sunday, September 28, 2014

Berhabuk, berdebu dan berkarat sungguh disini.

1
Perkembangan pesat dunia teknologi masakini menjadikan fokus menyampaikan maklumat kini telah beralih kepada facebook, whatsApp, telegram, tweet dan sebagainya. Maka blog yang pada suatu masa lalu sangat konsisten dan relevan menyampaikan info atau seumpamanya.

Blog Coretan Madihah dan Majidah ini juga begitu berhabuk, berdebu dan berkarat. Adminnya pula bzz pd gajet ditangan sahaja. Malam nie tergerak ayah selongkar semula blog ini.

2013 yang berlalu banyak kenangan manis dan pahit dilalui oleh saya Madihah. Keriangan bersama menguruskan adik Uwais sangat memerlukan daya kesabaran dan pengalaman berguna padaku.

Tewas ditempat ke-3 syarahan b.arab di peringkat zon 4 daerah dalam misi mempertahankan rekod johan dan naib johan sebelumnya menjadikan kenangan pahit dalam diriku.

Namun semangat dan rangsangan umi ayah untuk fokus pada UPKK maka terlupa kekecewaan itu. Alhamdulillah 8A dalam UPKK dapat digenggam.

Diriku juga terpilih selaku Johan Nilam Daerah Perak Tengah dalam kategori Bahasa Melayu seterusnya mewakili daerah ke Peringkat Negeri Perak juga. Bersaing dengan insan2 hebat telah ku cuba namun takdir tidak menyebelahi lagi masa ni.

Alhamdulillah kini 2014.
Kak Ngah Majidah merintis jalan seterusnya berjaya ke peringkat negeri Perak selaku Pemenang Johan Tilawah Al Quran Ihtifal KAFA Negeri Perak baru2 ni. Kini beliau sedang bersiap2 diri suara untuk ke peringkat kebangsaan pula.

Saya selaku kakak untuk tahun nie masih dapat ke peringkat negeri Perak dalam acara Hafazan (P) SR bertempat di Sek Men Teknik Ipoh. Walaupun gagal diperingkat ini tapi Alhamdulillah berjaya mencari butiran pengalaman berharga.

Alhamdulillah. Sama2 kita mendoakan kejayaan kita semua.

1 Response to Berhabuk, berdebu dan berkarat sungguh disini.

Anonymous
November 18, 2014 at 7:00 PM

Tahniah madihah,kits doakn km murahrezeki

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort