Syarahan B.Arab Ihtifal KAFA 2011

Tahnik Muhammad Uwais

Sunday, September 27, 2009

Aidilfitri '09 kami - Part I (Perak)

0
Mengakhiri ramadan kami sekeluarga berpeluang balik ke kampung, (rumah opah) berbuka puasa bersama-sama sepupu sepapat sebalah ayah. sememangnya kami sentiasa berkumpul dan rutinnya ianya berjemaah dalam perihal solat & jamuan makan. Terima kasih mak ngah, wan chik & pak lang yang komited sediakan makanan iftar sekeluarga.

Setelah selesai iftar dan solat maghrib berjemaah beramai, kami mendengar pengumuman penentuan hari raya Aidilfitri bagi tahun ini. sepertimana yang telah dijangkakan, esoknya adalah muktamad hari raya. kami menyelesaikan solat isya' berjemaah dan takbir raya bergema dirumah Mak Ngah bersama opah yang dikasihi.
Seperti yang telah dirancang, malam 1 syawal akan diadakan mesyuarat Dana Infaq. Kali ini adalah menjadi sejarah dimana Mesyuarat Dana Infaq tahun ini merupakan ulangtahun ke-10 penubuhannya. Alhamdulillah permuafakatan ini semakin utuh dengan kehadiran 2 warga baru dalam keluarga kami iaitu Dr.Khairul Bariah (Kak Ngah C02) & Ahtar Aqilah (AZM04). Kali ini mesyuarat juga buat pertama kalinya diadakan di rumah kami Desa KPMP, sempena rumah baru bagi keluarga kami. Alhamdulillah ianya berjalan dengan baik dan sempurna berakhir meeting pada jam 2 pagi kurang sejam dari masa akhir meeting seumpamanya tahun lepas jam 3 pagi.
Pagi Syawal ini , ayah ditugaskan sebagai Imam & khatib hari raya di Masjid Al-Munzirin, SMA Raja Dr Nazrin Shah, Kg Gajah. Seluruh keluarga pun bersolat aidilfitri disitu. Sejurus itu kami sekeluarga berkumpul di rumah opah dan kami ke tanah perkuburan bagi menyempurnakan tanggungjawab kami ke pusara Allahyarham Tok Haji Musa di Kg Bandar Lama. Tahlil dan bacaan yasin dijadikan hadiah kami buat Allahyarham Tok Tersayang.

No Response to "Aidilfitri '09 kami - Part I (Perak)"

Memori Indah ...

Memori Indah ...

Kongsi Pengalaman Ayah Umi

Family Day 2010 @ Cinta Sayang Resort